
Nagu teada on on raamatupidamises asendamatud bilanss, kasumiaruanne ja käibemaksudeklaratsioon. Aga need tuleb programmis ise defineerida

Vormide defineerimine on menüüpunkti all: Lisad -> Vormide defineerimine ja sealt teile sobiv vorm avada. Lisan siia ühe pildi käibemaksudeklaratsioonist:
Nüüd saab kenasti ka süntaksit lahti seletada, tunnus on rea unikaalne tunnus peab algama $ märgiga. See vajalik selleks, et ntx soovite kasutada ridade väärtusi valemites.
Ntx oletame on 3 rida, et asi lihtsam olema paneme valemiks lihtsalt numbrid
Read:
$1 - rea valemis number 5
$2 - rea valemis number 5
$3 - ja summa valemis $1+$2 st et summeerida rea tunnusega $1 ja $2.
Kontode seisu küsimiseks on 3 avaldist:
ntx
[1101@DK] = konto 1101 deebetkäive
[1101@KK] = konto 1101 kreeditkäive
[1101@SA] = konto 1101 saldo
ehk siis valemiks saate kirjutada (pseudokood) [1101@SA] + [1151@SA] - [1151@SA], valemirida toetab korrutamist, jagamist, lahutamist.
Et kas ma pean kõik need valemid käsitsi tippima

Kui olete tagasi valemite vormil võite ka parema kliki teha, siis tuleb menüü, kus saate valida, kas liigutada ridu üles alla, teha uus rida, importida või eksportida definitsioonid. Ntx te ei pea igale firmale kõiki vorme uuesti defineerima, kui teil sama kontoplaan, siis te lihtsalt ekspordite definitsioonid ja uue firma alt käivitades importide definitsioonid.
Lisan ka 3 faili, mida saate kasutada / täiustada, kui teil kasutusel programmi vaikimisi kontoplaan (käibedekl. vormi puhul vorm_v ja bilansi vormi puhul vorm_b.xml).
Käibemaksu vorm:
vorm_V.xml
Bilansi vorm:
vorm_B.xml
Kasumisaruanne:
vorm_I.xml
Näide bilansi definitsioonist:
Bilansi puhul võib tekkida küsimus, et mida tähendab kontokoodi lõpus %. Sisuliselt [11%@SA] tähendab, et võta kõikide kontode saldo, mille algus on 11
Täpsustavaid küsimusi võite foorumis esitada.